سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

آموزش زبان ایتالیایی

۲۲۰ بازديد

آموزش زبان ایتالیایی

مقدماتی و متوسطه : کلاس های آمادگی آزمون CILS سطح A1-B1

تدریس زبان ایتالیایی

1-1- دوره سطح A1: کتاب ESPRESSO NUOVO 1:

با گذراندن این دوره زبان آموز قادر خواهد بود متون ساده را بخواند و درک کند ، با افراد ارتباط ابتدایی برقرار کند و متون ساده را بنویسد . دانشجو قادر خواهد بود پس از این دوره واژه های روزمره و جملات ساده را که در ارتباط با نیازهای مشخصی میباشد، درک کرده و بکار برد و خود را معرفی نموده و از دیگران پرسشهائی ساده بعمل آورد۰ در این سطح هدف آشنایی کلی با زبان ایتالیایی ، گرامر و منطق این زبان است.

1-2- دوره سطح A2 : کتاب ESPRESSO NUOVO 2 :

با گذراندن این دوره زبان آموز ایتالیایی قادر خواهد بود متون کمی پیچیده تر را خوانده ودرک کند، دریک بحث موضوعی شرکت کند و به سطح متوسطی از درک مطلب شفاهی دست یابد .دانشجو قادر خواهد بود پس از این دوره واژه هائی با کاربرد زیاد در ارتباط با موارد مشخص (مانند اطلاعات در باره خود و خانواده، خرید، کار و محیط اطراف) را درک نموده و در شرائط ساده و معمول منظور خود را ادا نماید.

 

1-3- دوره سطح B1: کتاب ESPRESSO NUOVO 3

با گذراندن این دوره زبان آموز قادر خواهد بود متون نسبتا پیچیده را خوانده ودرک کند،درمورد مباحث روزمره، شخصی واجتماعی بحث کند و به زبان ایتالیایی متن هایی چون ایمیل و نامه بنویسد، به سطح قابل قبول شفاهی و درک مطلب دست یابد.دانشجو قادر خواهد بود پس از این دوره در صورت استفاده از زبان استاندارد و صحبت در مورد مسائل آشنا، نکات اصلی را درک نماید و در بیشتر مواردی که در سفر به کشور مربوطه با آن روبرو میشود، مشکلات خود را حل کند و در عین حال قادر خواهد بود با جملات ساده و پیوسته در ارتباط با مطالب آشنا و مورد علاقه، گفتگو نماید.

زبان آموز پس از گذراندن این سطح آمادگی ایتالیایی نسبی جهت شرکت درامتحانات CILS یا CELI که شامل سه کتاب Espresso می باشند را دارد و در صورت قبولی می تواند با ارائه مدرک زبان به سفارت و به دانشگاه های ایتالیا اقدام به اخذ ویزای تحصیلی و پذیرش نماید

(برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمون CILS به قسمت " ادامه تحصیل در ایتالیا و آزمون CILS " رجوع بفرمائید)

چگونه یک زبان را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟

باید بگویم یادگیری زبان به هیچ وجه کار آسانی نیست. مطمئنا، منابع آنلاین، برنامه ها و کتاب های صوتی زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند، اما واقعیت این است: یادگیری یک زبان به صورت خودآموز به منابع بیشتری نیاز دارد. در زیر در این باره توضیح خواهم داد.

هنوزهم هیجانی که در زمان تصمیم گیری درباره یادگیری زبان اسپانیایی داشتم را به خاطر دارم. یک اپلیکیشن یادگیری زبان را بارگیری کردم که شامل تمرین های دیداری، شنیداری و نوشتاری بود. اپلیکشن شامل سطوح مختلفی بود و بعد از تسلط بر یکی، امکان ورود به سطح جدید میسر می شد. همچنین در طول روز یادآوری می کرد که باید تمرین کنم. یادگیری یک زبان جدید نیاز به وقف زمان دارد. اگر تلاش لازم را انجام ندهید، نمی توانید انتظار نتایج بزرگی را داشته باشید.

علاوه بر این، بارگیری پادکست ها و اشتراک در منابع آنلاین زبان که تمرینات اساسی و پیشرفته ای را ارائه می کردند نیز به یاد می آورم. قبل از اینکه انگیزه خود را از دست بدهم و کاملا دست از تلاش بردارم، به مدت یک ماه از این منابع استفاده کردم!

آیا شما هم در یادگیری یک زبان به صورت خود آموز تجربه مشابه ای داشته اید؟ شاید هم اولین بار است که به فکر یادگیری یک زبان افتاده اید؟ در هر صورت، یادگیری یک زبان به صورت خودآموز نیاز به یک برنامه، ایجاد یک شبکه پشتیبان برای حفظ انگیزه، مطالب مناسب و دانش کافی درباره اینکه چه روش های یادگیری برای شما مفید هستند دارد. در این مقاله، یک راهنمای گام به گام پیرامون یادگیری زبان به صورت خودآموز را به شما ارائه می دهیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.