پنجشنبه ۳۰ فروردین ۰۳

آموزش زبان ایتالیایی

۱۸۷ بازديد

آموزش زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی یکی از زبان های مطرح و پر کاربرد اروپا می باشد که هر ساله تعداد زیادی توریست و مهاجر جهت عزمت به ایتالیا به دنبال یادگیری آن هستند . آموزش زبان ایتالیایی در ایران نیز طرفدار های زیادی دارد چرا که کشور ایتالیا هر ساله تعداد زیادی دانشجو برای ادامه تحصیل از ایران پذیرش می کند .

 

روش های آموزش زبان ایتالیایی

جهت یادگیری زبان ایتالیایی روش های گوناگونی وجود دارند . میتوان در مراکز آموزشی زبان ایتالیایی معتبر ، کلاس های خصوصی زبان ایتالیایی ، مطالعه ی کتاب های آموزش زبان ایتالیایی و یا یادگیری زبان به صورت خودآموز اقدام کرد که هر کدام نیازمند روش خاص خود است . البته مراحل زیر به عنوان هسته اصلی آموزش زبان ایتالیایی مطرح می باشند .

آشنایی با حروف الفبای زبان ایتالیایی

نحوه خواندن در زبان ایتالیایی

نحوه نوشتن در زبان ایتالیایی

گرامر زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی شامل گرامر منحصر به فرد است اما از نظر ساختاری شباهت های زیادی با زبان اتگلیسی دارد . از جمله موارد مهم در بحث گرامری می توان به

  • اسم در زبان ایتالیایی

در این زبان اسامی دارای جنسیت و تعداد هستند. یعنی تمامی اسم ها مفرد یا جمع و مذکر یا مونث هستند . با توجه به این موارد حروف تعریف معین در زبان ایتالیایی و حرف تعریف نامعین در زبان ایتالیایی برای اسامی مشخص می شوند.  تعیین حروف تعریف برای اسامی یکی از نکات گرامری مهم است که برای یادگیری آن نیاز به تمرین فراوان داریم .

 

افعال در این زبان دارای شخص و تعداد هستند . مانند زبان فارسی زبان ایتالیایی نیز 6 شخص دارد . (اول، دوم، سوم شخص مفرد و جمع)

حرف اضافه یکی از پاره‌های سخن است که برای بیان رابطه‌ای یا برای ساختِ ساختارهای دستوری به‌کار می‌رود. حرف اضافه در زبان ایتالیایی به دو صورت بکار می روند:

الف)  به تنهایی

ب) به صورت ترکیب شده با حروف تعریف معین و نامعین

قید و صفت از تعداد و جنسیت اسم یا فعلی که برای آن به کار می روند تبعیت می کند . مثلا برای اسم مفرد مونث ragazza  باید صفت مفرد مونث استفاده کنیم .

bella ragazza  دختر زیبا

بریا قید های نیز باید از تعداد و شخص فعل تبیعت کنیم . مثلا فعل lui mangia ” می خورد” سوم شخص مفرد مذکر است که در نتیجه قید به کار رفته نیز سوم شخص مفرد مذکر باشد

lui mangia bene  او خوب می خورد

از آنجایی که یکی از کوچکترین بخش های هر زبان جملات و عبارات آن هستند. یکی از نکات مهم گرامر زبان ایتالیایی ساختار جملات در زبان ایتالیایی هست . بدین منظور در این مبحث می خواهیم به ساختار جملات بپردازیم .

مفعول+فعل+فاعل……..

الفبای انگلیسی

الفبای انگلیسی شامل 26 حرف است. 5 حرف آن را حروف صدا دار (A ،E ،I ،O ، U) و 21 حرف دیگر را حروف بی صدا (B ،C ،D ،F ،G ،H ، J ،K ،L ،M ،N ،P ،Q ،R ،S ،T ،V ،X ،Z ،W ، Y) تشکیل می دهد. این حروف لاتین هستند. الفبای زبان انگلیسی به ترتیب عبارتنداز:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ادامه آموزش اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.